Wellcome to National Portal
মেনু নির্বাচন করুন
Main Comtent Skiped

The services provided in IT extension from Directorate of Information and Communication Technology, Bandarban are as follows:

 

                                                        অধিদপ্তরের নাগরিক সেবা সনদঃ

    ক্র.নং    

সেবার নাম

সেবা গ্রহীতা

সেবা প্রাপ্তির

 সময়সীমা

সেবাদানকারী

 কর্তৃপক্ষ

মাঠ পর্যায়ের সকল ধরনের আইসিটি সমস্যার সমাধানে সহায়তা প্রদান।

সরকারি ও বেসরকারি প্রতিষ্ঠান ও উপকারভোগী জনগন।

সর্বোচ্চ দুই দিন।

প্রধান কার্যালয়, জেলা কার্যালয় ও উপজেলা কার্যালয়ে সংশ্লিষ্ট কাজে নিয়োজিত কর্মকর্তাগণ।

আইসিটি সংশ্লিষ্ট বিভিন্ন ধরণের প্রশিক্ষণ কর্মসূচিতে অংশ গ্রহণ ও কর্মসূচি সম্পর্কে পরামর্শ প্রদান।

সকল জনগন

সর্বোচ্চ দুই দিন

সংশ্লিষ্ট প্রশিক্ষন সমন্বয়কারী।

কল সেন্টারের মাধ্যমে নাগরিক সেবা প্রদান।

সকল জনগন

তাৎক্ষনিক

কল সেন্টার

শিক্ষা প্রতিষ্ঠান ও অন্যান্য স্থানে স্থাপিত কম্পিউটার ও ভাষা শিক্ষা ল্যাব হতে সেবা গ্রহণ, অভিযোগ ও পরামর্শ সম্পর্কিত।

সকল জনগন

সর্বোচ্চ দুই দিন

সংশ্লিষ্ট প্রতিষ্ঠান, সমন্বয়ক ও কল সেন্টার

হালনাগাদ ওয়েবসাইটের মাধ্যমে জনসাধারণকে সরকারি তথ্য প্রাপ্তিতে সেবা প্রদান। এ সম্পর্কিত যে কোন অভিযোগ ও পরামর্শ।

সকল জনগন

সর্বোচ্চ দুই দিন

ওয়েব সাইটে উল্লখিত কর্মকর্তা

সরকারি ও আধা-সরকারি পর্যায়ে আইসিটি কারিগরি সহায়তা প্রদান।

সকল সরকারি ও আধা-সরকারি প্রতিষ্ঠান।

সর্বোচ্চ দুই দিন

সংশ্লিষ্ট প্রতিষ্ঠান প্রধান

ইউনিয়ন ডিজিটাল সেন্টারেগুলোকে সহায়তা প্রদান।

ইউনিয়ন ডিজিটাল সেন্টারের উদ্যোক্তা

সর্বোচ্চ দুই দিন

মাঠ পর্যায়ের অধিদপ্তরের কর্মকর্তাগণ ও কল সেন্টার

সরকারি অফিস সমূহে বিভিন্ন অনলাইন ই-পদ্ধতি চালুকরণে সহায়তা প্রদান।

সরকারি প্রতিষ্ঠান

সর্বোচ্চ দুই দিন

সকল পর্যায়ের অধিদপ্তরের কর্মকর্তাগণ

জাতীয় ব্যাকবোন নেটওয়ার্কের সাথে সার্বক্ষনিক সংযুক্ত রাখা।

নেটওয়ার্কে সংযুক্ত সকল সরকারি ও বেসরকারি প্রতিষ্ঠান।

সর্বোচ্চ দুই দিন

সকল পর্যায়ের অধিদপ্তরের কর্মকর্তাগণ

 

Citizen Service Certificate

S.N.

Name of service

Service recipient

Deadline to receive services

Serving authority

1

Providing assistance in solving all types of ICT problems at the field level.

Public and non-governmental organizations and beneficiaries.

Maximum two days.

Officers employed in the respective offices of the Head Office, District Office and Upazila Office.

2

Participate in various ICT related training programs and provide advice on the program

All the people

Maximum two days

Related Training Coordinator.

3

Providing civic services through call centers.

All the people

Immediately

Call center

4

Regarding services, complaints and suggestions from computer and language education labs established in educational institutions and other places.

All the people

Maximum two days

Associated organizations, coordinators and call centers

5

To provide public information to the public through updated website. Any complaints and suggestions related to this.

All the people

Maximum two days

The official mentioned on the web site

6

Provide ICT technical support at the government and semi-government level.

All government and semi-government organizations.

Maximum two days

The head of the organization concerned

7

Providing assistance to Union Digital Centers.

Entrepreneur of the Union Digital Center

Maximum two days

Field level officers and call centers

8

Providing assistance in implementing various online e-systems in government offices.

Government institutions

Maximum two days

Officers of the department at all levels

9

Maintain universal backbone network.

All public and private organizations connected to the network.

Maximum two days

Officers of the department at all levels